oke daar zijn we dan - Reisverslag uit Hastings-on-Hudson, Verenigde Staten van meike - WaarBenJij.nu oke daar zijn we dan - Reisverslag uit Hastings-on-Hudson, Verenigde Staten van meike - WaarBenJij.nu

oke daar zijn we dan

Door: meike

Blijf op de hoogte en volg meike

11 September 2013 | Verenigde Staten, Hastings-on-Hudson

Oke ik ben misschien een beetje laat maar ja dat komt door alles wat er is gebeurd.
Op 1 september begon het echte avontuur. Nou ja het wachten op een gast gezin was voor bij en ik kon eindelijk zeggen ik ga nu weg! Dat wachten duurde trouwens veel te lang, maar ja ik heb nu wel een super leuk gast gezin! Maar terug komend op 1 september mijn vlucht ging om 14:55 en ik was doods bang! Ik had nog nooit in mijn eentje gevolgen en nog nooit zo ver.
Het afscheid nemen op schiphol is een heel raar fenomeen. Het klinkt maf maar het is echt zo. Want het is een van de laatste keer dat je ze in het echt ziet. Ik wist echt niet wat ik moest zeggen, ik moest ook niet huilen wat ik heel raar vond. Dus je knuffelt ze zegt dat je ze gaat missen en dan ga je naar de douane en dan ben je allen. Voor mij was het de eerste keer dat ik op shiphol was en mijn gate was hele maal aan het einde, dus best een eindje lopen. Toen ik daar was was het wachten op mijn vlucht. Ik vloog eerst naar Londen. Toen ik daar aan kwam moest ik de bus nemen en rennen om mijn vlucht te halen,want het vliegtuig was te laat aangekomen. Toen ik aan het renen was brak mijn hengsel van mijn tas af dus dat was ook niet echt handig, maar ik haalden mijn vliegtuig en was op weg naar New York ( voor de mensen die het misschien niet weten ik ben in een plaatsje Hastings on Hudson, dit licht boven New York). De vlucht was wel oke,lekker films gekeken. Pas toen we landen en ik de skyline van New York kon zien kwam het binnen als een baksteen en ik begon te sniffen. Want dan pas voelde ik echt hoe ver weg ik was van huis en dat dat voor een tijd zo zal zijn.
toen ik mijn koffer had gevonden ( wat niet zo moeilijk was omdat mijn koffer knal geel is) ging ik naar buiten en zag ik mijn gast moeder staan met ballonen en een heel lief bordje met mijn naam er op. Toen ze me naar haar huis reed was ik steeds verbaast over allerlei kleine dingen. Toen ik bij haar thuis kwam was ik in eens klaar wakker en tegelijk heel moe. Ik heb hier een te gek zacht, goot bed wat echt super fijn is.
De volgende dag kwamen haar zoontje en dochtertje die echt super lief zijn. Maar ze kunnen ook een berg geluid maken je hebt geen idee. De eerst dag dat ik er was ( afgezien van de avond ) was een vrije dag ( het was labor day). Dus dat was heel fijn. Patty ( mijn gast moeder) had een berg seniors (laatse jaars het jaar dat ik doe) uitgenodigd om me een Betje voor te berijden op de eerste school dag. En ja dat was best nodig,niet allen heb ik nu daar door een gaaf seniors t-shirt maar wist ik ook wat er de volgende dag ging gebeuren. En de eerste dag hier was echt zo gaaf want zo als ik al zij hadden ze me voorberijd maar het was nog steeds heel raar. Laar me vertelen wat ze doen, ze gaan heel vroeg naar school en versieren de hele school met posters die ze hebben gemaakt met grappige teksten, dan waneer school begint ze gaan in een rij staan en alle leerlingen moeten er door heel en ze schreeuwen freshman, gooien met confetti en schrijve dingen op armen en ga zo maar door, het was echt vet raar maar heel grappig.
Daar na begon school, het irritante was dat ik nog niet in het systeem stond ( en nog steeds niet). Maar ja ik mocht vakken uit kiezen en omdat ik niet alle punten hoef te halen heb ik allerlei leuke vakken. Mijn favorieten tot nu toe zijn detectives, ja dit is echt een vak, hier bij leren wij over detective fiction dit zij boeken, films en series. Deze gaan we analyseren en soms verhaaltjes schrijven.
Theater de titel zegt het al, dit vak gaat over theater en acteren. Er zijn nog veel meer leuke dingen maar dan ben ik de hele dag bezig met schrijven, dus dit zijn een paar van mijn vakken ( de leukste).
Vrienden
vrienden maken is best moeilijk, niet dat mensen niet aardig zijn maar ze keen elkaar al zo lang want het is een heel klein dorpje en dan val je er ineens tussen. Maar voor al in mijn theater klas zitten hele aardige mensen. Iedereen is hier touwens heel aardig. Maar ja vrienden maken duurt even en ik ben hier nog niet zo lang. Maar dat komt vast wel goed en ik heb nu al wat vrienden.
Tot slot
ik weet dat ik niet alles heb op geschreven maar ik heb op geschreven wat ik nu kon bedenken en ik ga proberen mijn blog beter bij te houden
XX Meike

  • 11 September 2013 - 08:59

    Jacqueline:

    Hoi meike

    ja dat reizen is best een hele belevenis vond het ook altijd eng .
    Toen wij naar amerika gingen moest ik ook overstappen in londen en vind dan maar alles.
    En ik had robin bij die toen nog nooit gevlogen had maar je ziet het wel we kunnen meer dan we denken.
    Fijn dat het leuk is op school en jij maakt vast nog wel vrienden komt goed .

    Dikke knuffel jacqueline en robin.

    en ook heel veel liefs en een knuffel van oma ze was blij je even aan de telefoon gehad te hebben.
    ik zal jou verhaal wel af en toe voor haar uit printen . xx

  • 11 September 2013 - 10:09

    Noraly:

    lieve Meike,

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    wat een leuke verhaal!
    Ik mis je wel hoor.
    heel veel plezier nog en succes op school!




    xxxx

    Noraly

  • 11 September 2013 - 10:13

    Tanja Popma:

    Hey Meike,
    Tjee... wat een ervaringen!!! Fijn om te lezen dat je een goede start hebt gemaakt! Het is ook een hele onderneming om 'alleen' zo'n reis te maken! Superknap en vooral heel stoer!
    Leuk gastgezin is heel belangrijk en de vakken op school lijken me ook kei leuk!
    Meid ga genieten de komende tijd, dat gaat vast lukken...

    Liefs Tanja Popma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hastings-on-Hudson

meike

welkom op mijn profiel, hier komen al mijn verhalen over mijn jaar in amerika

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 3286

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 30 November -0001

Amerika

Landen bezocht: